Parteneriatul Tehnic Haas-Toyota: O Colaborare pentru Consolidarea Relației cu Ferrari
Haas își întărește colaborarea cu Ferrari prin parteneriatul cu Toyota
Echipa de Formula 1 Haas a anunțat un nou parteneriat tehnic cu Toyota, care are ca scop îmbunătățirea colaborării cu Ferrari, și nu înlocuirea acesteia. Potrivit șefului echipei, , parteneriatul cu Ferrari rămâne fundamental, fiind pilonul principal al dezvoltării echipei.
Echipa Haas folosește motoare, cutii de viteze și echipamente de la Ferrari, beneficiind și de acces la tunelul aerodinamic și simulatorul de la Maranello, potrivit unor ponturi bune vehiculate în lumea sporturilor cu motor.
Komatsu a subliniat că Haas a fost complet transparentă cu Ferrari încă din fazele incipiente ale negocierilor cu Toyota, asigurând că parteneriatul cu constructorul japonez va consolida relația existentă cu Ferrari. Ferrari a impus anumite cerințe pentru a proteja proprietatea intelectuală, iar Haas a garantat respectarea acestora.
Contribuția Toyota în dezvoltarea Haas
Parteneriatul cu Toyota va oferi echipei Haas acces la simulatorul de ultimă generație al producătorului japonez și va permite tinerilor piloți japonezi să acumuleze experiență pe circuit prin programul de testare a mașinilor anterioare (TPC). De asemenea, un pilot susținut de Toyota ar putea deveni pilot de rezervă la Haas, însă orice decizie va fi bazată pe talent, nu pe finanțare.
Komatsu a explicat că această colaborare va aduce beneficii mutuale ambelor părți, Haas având acces la resursele și infrastructura avansată a Toyota, iar Toyota, la expertiza și cunoștințele Haas din Formula 1. În ciuda bugetului limitat, echipa americană, aflată pe locul șapte în clasament, speră să avanseze în competiție și să se apropie de echipele din mijlocul grilei, confirmând recentele predicții Formula 1.
Proiectele viitoare și beneficiile pentru ambele echipe
Haas va continua să colaboreze cu Ferrari până la finalul contractului pentru trenul de rulare, care expiră în 2028, și va păstra biroul de design de la Maranello, unde inginerii aerodinamici vor continua să lucreze. În plus, parteneriatul cu Dallara, designerul de șasiuri cu sediul în Italia, va rămâne activ.
Komatsu a anunțat că Haas va începe să proiecteze piese din materiale compozite și va efectua teste și lucrări în simulator cu ajutorul Toyota. Această colaborare este văzută ca o combinație ideală, în care Haas își va extinde capacitățile tehnice, în timp ce Toyota va avea acces la expertiza de ultimă oră din Formula 1.
Mircea Iordache este un redactor de știri sportive cunoscut pentru experiența sa vastă în jurnalismul sportiv și pentru stilul său analitic și obiectiv. Cu o carieră de mai mulți ani în domeniul presei sportive, Mircea Iordache a...
View all posts Autor