RB19, monopostul echipei Red Bull, a excelat în special la capitolul eficiență aerodinamică, o caracteristică esențială pentru reușită pe acest circuit, cu lungi linii drepte și viraje rapide. Aceste atuuri l-au ajutat pe pilotul Red Bull să-și confirme superioritatea și să triumfe în ciuda unei penalizări de cinci locuri pe grila de start din cauza schimbării cutiei de viteze.
Victoria sa în cursa de sprint din ziua precedă a fost în fața McLaren-ului lui Oscar Piastri. Ambele mașini McLaren aveau o aripă spate mult mai mare decât era cu adevărat potrivită pentru Spa, deoarece echipa nu a prioritizat crearea uneia cu forță de apăsare redusă. Cu toate acestea, acea aripă spate făcea McLaren-ul extrem de performant pe ploaie.
La start, Carlos Sainz și Oscar Piastri s-au apropiat de virajul La Source într-o poziție aproape paralelă. Însă, într-un moment critic, Sainz a blocat pneu față pe frânare, ceea ce l-a adus pe Piastri aproape de el. Din păcate, spațiul era extrem de strâns și nu au avut suficient loc pentru a trece amândoi în siguranță. A rezultat o coliziune între Sainz si Piastri. McLaren-ul suferind daune catastrofale la suspensie, în timp ce Ferrari a avut de suferit avarii la aripă și la partea laterală, Verstappen a reușit să recupereze două poziții destul de ușor, pornind de pe locul șase pe grila de start.
Leclerc a condus inițial, fiind urmat de Perez și Hamilton, în timp ce Verstappen se apropia de ei odată ce a depășit mașina lui Sainz, care încetinise. Perez a înțeles că trebuie să-l depășească pe Leclerc în primul tur, ceea ce a și făcut pe dreapta Kemmel Straight. De acolo, Perez s-a depărtat suficient de mult de Leclerc înainte ca sistemul DRS să fie activat după două tururi.
Verstappen a trebuit să fie răbdător în depășirea lui Hamilton, deoarece monopostul Mercedes primea asistență DRS din partea lui Leclerc. El a reușit să-l facă pe Hamilton să-și epuizeze bateria apărându-se până când aceasta s-a descărcat complet – apoi l-a depășit într-o manieră spectaculoasă pe dreapta Kemmel în turul șase. Trei tururi mai târziu, l-a depășit și pe Leclerc.
Grupul din frunte și-a distanțat rapid urmăritorii conduși de Fernando Alonso, însă monopostul Aston Martin căuta încă forma de la începutul sezonului și a fost întârziat în încercarea de a depăși Ferrari-ul avariat al lui Sainz, care încă spera la un steag roșu dar în cele din urmă a fost nevoit să se retragă din cursă. Lando Norris se afla inițial în spatele lui Alonso, dar mașina McLaren avea o mare lipsă de viteză pe linia dreaptă și a fost rapid depășită de mai multe mașini pe dreapta Kemmel, astfel că Norris a cerut o oprire devreme pentru a avea pista liberă.
Verstappen se apropia la doar 2.5 secunde de Perez, dar nu a fortat în continuare, primind mai multe avertismente de la inginerul său de cursă, Gianpiero Lambiase, să fie mai precaut. Părea că există o dinamică complicată în echipă, deoarece suficient spațiu s-a creat în spate, iar Verstappen putea să intre la boxe pentru a încerca să-l depășească la boxe pe colegul său de echipă.
Această dilemă a fost rezolvată atunci când Hamilton a încercat să-l depășească pe Leclerc prin intrarea în boxe în turul 12, ceea ce a determinat reacția imediată a lui Leclerc și Perez, iar Verstappen a intrat la boxe în turul 14. Trei tururi mai târziu, el l-a depășit pe Perez pe dreapta Kemmel Straight pentru a prelua conducerea. Verstappen era pe drumul cel bun către victorie.
Pe parcursul unei scurte ploi, Verstappen aproape că a pierdut controlul în urcare, după Eau Rouge, iar Perez a avut un incident la chicane-ul Fagnes în următorul tur. Ploaia a trezit la viață și mașina lui Norris. Care datorită aripii spate cu apăsare aerodinamică mare a fost cu 3 secunde mai rapid față de ceilalți piloți. El a fost senzațional în timpul aversei, reducând distanța față de Verstappen cu 8 secunde în doar trei tururi!
Acest lucru l-a propulsat pe Norris pe locul al șaptelea la final, în spatele Mercedes-ului lui George Russell, care la rândul său lupta cu Alonso pentru locul cinci, dar nu a reușit să-l depășească. Russell a reușit să facă o oprire în boxe, rulând mult timp pe anvelopele medii cu care a pornit. Red Bull-urile, Leclerc și Hamilton au pornit pe pneurile moi, au făcut o oprire pentru pneuri medii și apoi au făcut încă o oprire pentru a reveni pe pneurile moi, care s-au dovedit a fi mult mai bune în ziua respectivă decât cele medii.
Pe parcursul unei scurte ploi, Verstappen aproape că a pierdut controlul în urcare, după Eau Rouge, iar Perez a avut un incident la chicane-ul Fagnes în următorul tur. Ploaia a trezit la viață și mașina lui Norris. Care datorită aripii spate cu apăsare aerodinamică mare a fost cu 3 secunde mai rapid față de ceilalți piloți. El a fost senzațional în timpul aversei, reducând distanța față de Verstappen cu 8 secunde în doar trei tururi!
Acest lucru l-a propulsat pe Norris pe locul al șaptelea la final, în spatele Mercedes-ului lui George Russell, care la rândul său lupta cu Alonso pentru locul cinci, dar nu a reușit să-l depășească. Russell a reușit să facă o oprire în boxe, rulând mult timp pe anvelopele medii cu care a pornit. Red Bull-urile, Leclerc și Hamilton au pornit pe pneurile moi, au făcut o oprire pentru pneuri medii și apoi au făcut încă o oprire pentru a reveni pe pneurile moi, care s-au dovedit a fi mult mai bune în ziua respectivă decât cele medii.