Decizia controversată a lui Ricciardo criticată de fostul său șef Abiteboul
Presiunea prognozelor și anticipările pesimiste ale lui Abiteboul
Daniel Ricciardo a stârnit controverse atunci când, în 2020, a decis să părăsească echipa Renault pentru McLaren. Fostul șef al echipei Renault, Cyril Abiteboul, a exprimat în mod repetat nemulțumirea sa față de această decizie, caracterizând-o drept prematură și, în termeni mai duri, „un pic egoistă”.
Într-un interviu amplu acordat podcast-ului Dans La Boîte À Gants, Abiteboul a reflectat asupra perioadei petrecute de Ricciardo la Renault și a dezvăluit frustrările sale legate de modul în care s-a încheiat colaborarea. Abiteboul a subliniat că decizia lui Ricciardo de a pleca în aprilie sau mai a fost „foarte devreme” și „un pic egoistă”, deoarece a oferit echipei Renault doar o șansă într-un sezon.
Abiteboul a mărturisit că a anticipat presiunea și critica atunci când a semnat cu un pilot de calibrul lui Ricciardo. El a explicat că, încă de la început, a prevăzut că ar putea fi demis în doi ani, știind că echipa nu era încă la nivelul necesar. Cu toate acestea, nu a prevăzut dificultățile din 2019 și impactul pandemiei în 2020, care au întârziat progresul așteptat.
Regrete și consecințe: Perspectiva lui Abiteboul
Abiteboul a subliniat că, în ciuda regretelor, înțelege decizia lui Ricciardo de a se alătura McLaren, mai ales că acesta avea 31 de ani și căuta să maximizeze timpul rămas în Formula 1. Cu toate acestea, Abiteboul a adăugat că Ricciardo „are mereu o problemă de timing”, afirmând că australianul a părăsit Renault și apoi McLaren prea devreme.
Comentariile lui Abiteboul vin în contextul unei critici similare din partea lui Christian Horner, șeful echipei Red Bull Racing, care a susținut că Ricciardo a fost „foarte prost sfătuit” în cariera sa anterioară. Horner a dezvăluit că Ricciardo i-a recunoscut în timpul pandemiei că a făcut o greșeală când a părăsit echipa Red Bull la sfârșitul anului 2018.
În concluzie, decizia lui Ricciardo de a părăsi Renault pentru McLaren rămâne în centrul atenției, generând dezacorduri și critici din partea foștilor săi șefi și a altor personalități din lumea sporturilor cu motor. Așteptările nerealizate, presiunea anticipată și regretul ulterior aduc în discuție complexitatea deciziilor din lumea motorsportului și impactul pe termen lung asupra carierei unui pilot.