Revenirea Surprinzătoare a lui Ricciardo în Formula 1
Share
Planul lui Daniel Ricciardo în Formula 1 este clar: să impresioneze la AlphaTauri și să revendice locul la Red Bull pe care l-a abandonat cu cinci ani în urmă. Dar nici măcar Mark Hughes nu poate prezice cum va evolua situația.
Cariera lui Daniel Ricciardo a început să devină ciudată atunci când a refuzat o ofertă generoasă de la Red Bull, unde câștigase multiple Grand Prix-uri și devenise o stea majoră.A ales să piloteze pentru o echipă care folosea motoare identice cu ale Redbull-ului, mașini pe care de obicei le depășea cu Red Bull-ul său. Dar asta a fost de fapt cea mai puțin confuză parte a istoriei sale recente.
Am putut înțelege că el simțea cum echipa era modelată în jurul lui Max Verstappen și că el devenea un outsider. Am putut înțelege că, ajungând la 30 de ani, dorea să iasă din organizația care îi controlase destinul de când avea 19 ani și să-și folosească statutul pentru a-și conduce propria carieră și viață. Am putut înțelege că a fost tratat ca un elev răzgâiat, obligat să-și ceară scuze în fața clasei pentru incidentul din Baku din 2018 cu Verstappen – ceva ce el nu considera că a fost vina lui – și asta a accentuat sentimentul că a depășit mediul Red Bull.
De la Renault la McLaren.
La Renault, el putea să-și pună amprenta pe lucruri în timp ce echipa se transforma într-o echipă de top. Asta era planul. Dar din păcate, lucrurile nu au mers conform planului. Totuși, l-a eclipsat cu ușurință pe Nico Hülkenberg și apoi pe Esteban Ocon, astfel încât reputația sa era încă la înalțime. A folosit acest lucru pentru a obține un loc la McLaren, pe un salariu de superstar, alături de tânărul Lando Norris. Aici este unde lucrurile au început să devină cu adevărat ciudate.
Ricciardo și McLaren: O Poveste de neadaptare și declin.
McLaren avea caracteristici de pilotaj ușor neobișnuite la care Norris se adaptase mai rapid. Ricciardo a fost oarecum confuz când a încercat-o pentru prima dată în testele de pre-sezon. Nu reușea să înțeleagă ce necesită de la el, în special în faza de intrare în virajele de viteză lentă și medie, unde frânarea și virajul se suprapuneau.
S-a întâlnit cu Carlos Sainz, predecesorul său la echipă, într-un aeroport care a spus: „Nu e ușor, nu?” înțelegând imediat confuzia lui Ricciardo. „Mulțumesc că mi-ai spus!” a glumit Ricciardo
În timpul perioadei petrecute la Red Bull, Verstappen a început să impresioneze tot mai mult prin performanțele sale, dar Ricciardo cel puțin a reușit să se dueleze cu el, să concureze în mod intens. Însă prima parte a anului 2021 la McLaren a fost mult mai rea decât atât – nu a reușit să se apropie de Norris. Cu cât încerca să înțeleagă modul în care trebuia să conducă, să-și reprogrameze memoria musculară, cu atât părea că situația se înrăutățește.
Apoi a venit Monza, un circuit unde deficiențele sale tehnice nu erau atât de penalizate, și ca prin magie, totul a căzut la locul lui și a câștigat primul Mare Premiu al erei Zak Brown. Deci, chiar și în mijlocul acestui declin cel mai confuz în formă, el a oferit o performanță perfectă în mod ciudat. S-ar fi putut să fie platforma pe care să construiască pentru 2022 când, cu noile regulamente în vigoare și un design de la zero, totul ar fi trebuit să fie foarte diferit.
Doar că a fost mai rău. Era mai departe de Norris ca niciodată, având în medie un timp cu 0,3 secunde mai lent în calificări. Niciun pilot serios de Formula 1 nu poate fi cu 0,3 secunde mai lent decât orice coechipier. Nu este o performanță acceptabilă sau sustenabilă. McLaren a insistat să-l concedieze, chiar dacă a trebuit să-l plătească pentru a pleca.
Au existat sugestii că Red Bull a fost inițial surprins de cât de mult a fost afectată conducerea lui Ricciardo de experiența sa de la McLaren când s-a întors pe simulator.
Revenirea surprinzătoare a lui Ricciardo.
Părea că asta e, cariera lui în Formula 1 s-a încheiat, liber să se bucure de stilul său de viață californian și să se concentreze pe noile sale afaceri. Dar apoi a primit un rol la Red Bull – ca pilot de test și ambasador. Totuși, nimeni nu se gândea serios că va concura din nou pentru echipă. Chiar și când Sergio Perez a început să aibă propria sa criză de încredere alături de Verstappen.
În același timp, noul venit Nyck de Vries nu reușea să arate vreo formă bună în echipa secundă. Așa că Ricciardo, în vârstă de 34 de ani, se întoarce acum ca înlocuitor pentru un rookie eșuat în echipa secundă, în încercarea de a impresiona echipa mare pe care a părăsit-o cu atâția ani în urmă și de a reveni la glorie și răscumpărare. Sună ca un scenariu de film.
Provocările Tehnice ale lui Ricciardo la AlphaTauri.
Cele mai mari probleme ale AlphaTauri din 2023 au avut legătură cu instabilitatea mașinii, în special în timpul etapelor critice ale virajelor. Concret, instabilitatea la partea din spate în faza finală de intrare pentru virajele mai lente a fost o dificultate semnificativă. În această etapă a virajului, pilotul încearcă să reducă viteza și să alinieze mașina pentru a putea traversa virajul cât mai eficient. Într-o mașină bine echilibrată, partea din spate a vehiculului rămâne stabilă și previzibilă în timpul acestei etape, permițându-i pilotului să se concentreze asupra direcției sale și asupra punctului de ieșire al virajului. Ceea ce înseamnă că partea din spate a mașinii tind să devieze și să alunece. Aceasta nu numai că face ca virajul să fie mai greu de negociat, dar poate duce și la pierderea timpului, deoarece pilotul trebuie să corecteze derapajul și să readucă mașina pe curs.
Ca și cum această problemă nu ar fi fost suficientă, mașina a fost și subviratoare în mijlocul virajului. Subvirarea se întâmplă când roțile din față ale mașinii nu se răspund suficient de mult la comenzi, ceea ce face ca mașina să vireze mai puțin decât intenționa pilotul. Acestă caracteritică poate duce la iesirea de pe traseu și, de asemenea, înseamnă că pilotul începe să accelereze mai târziu.
Aceste probleme combinate, instabilitatea la partea din spate și subvirarea, creează un amestec dificil de gestionat pentru orice pilot. În contextul lui Ricciardo, acest lucru va adăuga un nivel suplimentar de provocare la revenirea sa în Formula 1 cu AlphaTauri.
Cum se va descurca? Imposibil de spus. Tipul este un enigmă. Este extrem de simpatic și această personalitate aduce mult în Formula 1. Dar acest lucru nu poate susține o carieră. El acum vine într-o mașină necompetitivă, cu unele limitări ciudate la manevrare, alături de un tânăr pilot rapid care este foarte adaptat la aceasta. Dar Daniel este plin de surprize, așa nu trebuie subestimat.